fbpx

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Toepasselijkheid
Artikel 3 – Het aanbod
Artikel 4 – erroepingsrecht
Artikel 5 – Ontbinding
Artikel 6 – Prijs
Artikel 7 – Betaling
Artikel 8 – Levering en uitvoering
Artikel 9 – Garantie
Artikel 10 – Klachten en geschillen

Artikel 1 – Definities

Deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Identiteit van de ondernemer

Naam: Simin Amini
Adres: Werfpad 8a, 5212 VJ, ’s-Hertogenbosch
Praktijk naam: La Skin Clinic
E-mailadres: info@laskinclinic.nl
KVK- nummer: 82648492
BTW- identificatienummer: NL003719011B85

Huidtherapeut

AGB La Skin Clinic: 90070484
AGB Simin Amini : 90104256
NVH Registratie : 520023

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  2. Afwijking van deze algemene voorwaarden is slechts schriftelijk mogelijk.
  3. Eventuele door cliënten van La Skin Clinic gehanteerde (algemene) voorwaarden zijn niet van toepassing.

Artikel 3 – Het aanbod

  1. Bij de verkoop van producten wordt de consument desgewenst door de huidtherapeut geïnformeerd over:
  • – de eigenschappen van het product;
  • – het gebruik van het product;
  • – de beoogde en te verwachten resultaten bij het juiste gebruik van het product;
  • – de mogelijke gevolgen en risico’s van het gebruik van het product.
  1. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs is inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 4 – Herroepingsrecht

  1. Klant heeft het recht om op afstand gesloten overeenkomst met Webwinkel binnen 14 dagen na ontvangst van het product, zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De termijn gaat in op de dag nadat de consument het product of door hem aangewezen derde, het product heeft ontvangen. Als de levering van de consument bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen, de dag nadat de consument het eerste onderdeel heeft ontvangen.
  3. De klant dient de kosten voor het retourneren zelf te dragen. De verzendkosten die door de klant zijn gemaakt bij de aankoop van het product worden niet begrepen onder de kosten voor het retourneren en blijven voor eigen rekening.

Artikel 5 – Ontbinding

  1. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product wordt alleen in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd (met seal).
  2. Indien de consument na afloop van de 12 dagen niet kenbaar heeft gemaakt gebruikt te willen maken van de herroepingsrecht resp. Het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
  3. Zodra de te leveren producten op het opgegeven adres zijn geleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de klant. Bij het afhalen van de producten gaat het risico al eerder over op de consument. Namelijk bij overdracht van de producten.

Artikel 6 – Prijs

  1. Prijswijzingen kunnen plaatsvinden als gevolg van veranderingen in Btw- tarieven of schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft.
  2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief Btw.
  3. De ondernemer is niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk en zetfouten.

Artikel 7 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. Indien de consument niet tijdig voldoet aan zijn betalingsverplichting(en), nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog zijn betalingsverplichtingen te voldoen, is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 8 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van de bestellingen van producten.
  2. Plaats van levering geldt het adres van de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Ontbinding van het product(en) zal de ondernemer het bedrag dat de consument heeft betaald (exclusief verzendkosten) heeft onverwijld terugbetalen.
  4. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 9- Garantie

  1. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.
  2. De garantie geldt niet indien:
  • De consument zelf het product heeft gerepareerd of bewerkt of door derden dit heeft laten doen.
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld en niet zorgvuldig is behandeld.

Artikel 10 – Klachten en geschillen

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  1. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat naar keuze van de ondernemer kan worden voorgelegd aan de Geschillencommissie van branchevereniging ANBOS (Algemene Nederlandse Brancheorganisatie Schoonheidsverzorging) of de bevoegde rechter.
  2. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.